Ontdek de voordelen van een professionele medische pedicure behandeling bij Medische Pedicure Healthy Feet en ervaar zelf het verschil.

Algemene voorwaarden

Bij Medische Pedicure Healthy Feet hechten we veel waarde aan duidelijke afspraken en transparantie. Hieronder vind je onze algemene voorwaarden.

Afspraken

De cliënt dient 24 – uur vooraf de afspraak te verzetten of af te zeggen. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag praktijk Healthy Feet de gehele rekening voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt 10 minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag praktijk Healthy Feet de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.

Betalingen

Praktijk Healthy Feet vermeldt alle prijzen van de behandelingen zichtbaar op de website en in de praktijk. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen. Uitsluitend na overleg met de praktijk is betaling op rekening of in termijnen mogelijk.

Persoonlijke gegevens en privacy

Praktijk Healthy Feet neemt alle persoonlijke gegevens van de cliënt die nodig zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling op in een geautomatiseerd systeem en op de klantenkaart. De praktijk behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de wet bescherming persoonsgegevens. De praktijk zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

Geheimhouding

Alle vertrouwelijke informatie die cliënt heeft gedeeld tijdens de behandeling in de praktijk Healthy Feet behoort tot de geheimhoudingsplicht. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, praktijk Healthy Feet verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

Klachten

Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen drie werkdagen na de ontdekking schriftelijk ingediend worden bij de eigenaar van de pedicurepraktijk Healthy Feet. De eigenaar van de praktijk Healthy Feet moet met de klager binnen drie werkdagen een afspraak maken of deze een passend advies hebben gegeven. Indien de eigenaar van de pedicurepraktijk Healthy Feet en de klager er niet samen kunnen uitkomen, kan de klager zijn klacht voorleggen aan de wetgever bij een geschillencommissie.

Gelnagellak, acryl of kunst nagels!

Indien u gelnagellak, acryl of kunst nagels heeft (zelf geplaatst of elders laten aanbrengen) verzoek ik u deze voor uw afspraak te verwijderen.

Wilt u deze als nog bij Healthy feet laten verwijderen? Dat kan, maar uitsluitend in overleg. Er komt extra tijd een vergoeding bij, bij gekozen door u behandeling.

Let op: Healthy feet is niet aansprakaleijk voor eventuele schaden veorzaakt door gelnagellak, acryl en andere kunstnagels.

Aanvullende voorwaarden voor Medische klanten:

    Kosten buiten de vergoeding

    De kosten voor voetzorg die niet onder de geneeskundige voetzorg ter preventie van voetulcera vallen, worden door de medisch pedicure apart in rekening gebracht aan de cliënt. Deze kosten vallen buiten deze overeenkomst. De medisch pedicure dient deze kosten vooraf met de cliënt te bespreken.

    Behandelplan en vergoeding

    1. Indien er nog geen behandelplan is opgesteld, hebben zowel de cliënt als de medisch pedicure geen recht op vergoeding vanuit de basisverzekering. De cliënt dient in dat geval zo spoedig mogelijk een afspraak te maken bij de behandelend arts. Na verwijzing naar de (diabetes)podotherapeut kan een behandelplan worden vastgesteld.
      Indien er een bestaand behandelplan is (bijvoorbeeld uit het voorgaande kalenderjaar), blijft dit geldig totdat er een nieuw behandelplan wordt vastgesteld.

    2.  

    Vervallen van behandelplan en vergoeding

    1. Het recht op vergoeding vervalt als de cliënt niet langer volgens het behandelplan wordt behandeld. Dit kan onder andere het geval zijn wanneer:

      • de cliënt frequenter gecontroleerd moet worden door de (diabetes)podotherapeut;

      • de cliënt herhaaldelijk afspraken mist bij zowel de (diabetes)podotherapeut als de medisch pedicure;

      • externe omstandigheden het volgen van het behandelplan verhinderen.

      In dergelijke gevallen vervalt het bestaande behandelplan en daarmee ook het recht op vergoeding. De (diabetes)podotherapeut neemt contact op met de medisch pedicure om de wijziging in het behandelplan door te geven. Voorwaarde is dat de medisch pedicure gemiste afspraken altijd meldt aan de (diabetes)podotherapeut.

    Annuleren van afspraken

    Indien de cliënt een afspraak niet kan nakomen, dient deze minimaal 24 uur van tevoren te worden afgezegd. Bij het niet tijdig annuleren wordt een betalingsverzoek voor de gemiste afspraak aan de cliënt gestuurd.